Helg igjen

Nok en helg har gått, og denne helgen var jeg faktisk ute på fredagen. At to ukers mellomrom mellom vors etterfulgt av byen nå er lite/passe for meg, det hadde jeg ikke trodd for et år siden. Tenkte å skrive et blogginnlegg om hvordan edrulivet er, men nå skal jeg først oppsummere helgen litt.

Fredag var jeg på fysio, etterfulgt av brunsj på jordbærpikene, deretter var det time med psykolog. Gikk bra denne gangen og! Like etter psykologtimen dro jeg på skolen for å gå i øvingstimen i det ene faget og få gjort ferdig og levert siste øving i det faget. Det fikk jeg gjort.

På kvelden hadde noen av oss i kollektivet+ vors hjemme. Bra vors, med prating, musikk og litt Tangera. Tangerareglene som ble skrevet ned på et vors jeg hadde med faddegruppen høsten 2011, da jeg og noen venner var faddere, lever fortsatt. Det liker vi. Etter vorset dro vi på Gossip, det var også gøy. De spilte mye "gammel" musikk, deriblant musikk jeg kjente igjen fra barneskolen. Siden det var en fredag måtte vi betale inngang på 100,-, men siden alt jeg kjøpte der inne var et glass brus til 30,- ble det jo ikke en veldig dyr kveld. En av edrulivets fordeler.

Lørdag gjorde jeg vaskehelgoppgavene mine, scrapbooket og leste. I helgen fikk jeg lest ferdig A Storm of Swords 1: Steel and Snow, og nå har jeg begynt på 2: Blood and Gold. På lørdagen ble det også gjort litt studierelatert.

Søndag svømte jeg 1000m på Pirbadet, leste litt mer og så på to filmer. Ikke le, men filmene jeg så var Breaking Dawn del 1 og del 2. Det er lenge siden jeg var begeistret for den serien, og den tredje filmen var ikke noe særlig å skryte av akkurat, men i forhold til hvor mye jeg likte serien da jeg leste bøkene på vgs en gang, så vil jeg jo se alle filmene. Og de to filmene jeg så på søndag var bedre enn den tredje. Nesten så jeg fikk lyst til å lese bøkene igjen, men bare nesten. Jeg har mange andre bøker jeg heller vil lese.

Som nevnt er jo edrulivet økonomisk sett bedre enn ikke-edrulivet, så jeg har jo mer penger tilgjengelig enn før, og mye av disse pengene brukes på DVDer og bøker. Nå når det er sjeldnere jeg drar ut har jeg jo også mer tid å bruke på slike ting, i hvert fall nå de siste ukene når jeg heller ikke har trengt å bruke like mye tid på studierelaterte ting som tidligere i år.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering