Introuken

Introuken er på totalt fire dager, jeg er nå ferdig med 3/4, men det føles som om den har vart i en uke allerede. I positiv forstand, selvsagt.

Alle interasjonale studenter er delt inn i grupper, noen av oss er utvekslingsstudenter som bare blir et eller to semestere, men det er også flere som er her og skal skrive masteroppgave. Min gruppe er på 8 personer pluss en buddy. Jeg er veldig fornøyd med dem alle!

På tirsdagen møtte vi resten av gruppa og buddyen, fikk informasjon om student ID (jeg hadde ikke lastet opp bilde på campusnet, så det var ikke klart ennå), ble vist litt rundt på campus og lagde spaghettitårn.
Kjempesolid og dritfint. 

Det er en marshmallows på toppen utenfor bildet. Det var en konkurranse mellom alle gruppene, om å gjøre å få det høyeste tårnet. Vårt bøyde seg, så vi endte opp på 61 cm. Vinnergruppen hadde fått til 78 cm. 

Vi satt også på et av uteområdene på campus og drakk øl, for det er faktisk lov her. Det er generelt lov å drikke utendørs i offentligheten, og landet har fortsatt ikke gått under. 

Merkelige greier. 

Det var noen som delte ut freesbier med reklame på, så vi spilte det en del før vi gikk ned i baren som lå i underetasjen på skolen. Tror nok jeg kan bli vant til dette, ja. Etter hvert forflyttet vi oss til baren i etasjen over, der hadde de bl.a. en strippestang. 

Kjekt å ha. 

Hun ene franske i gruppen min, Youna, og jeg var de fra gruppen som ble igjen til sist på tirsdagen, jeg var hjemme ca to. Vi var de siste fra gruppen som dro dagen etter også, da dro vi da utestedet stengte. Så hardcore er vi, liksom. 

Onsdagen, i går altså, møttes vi på skolen og lagde facebookgruppe og spiste lunsj før vi sammen dro inn til København. Der var vi på kanaltur og så bl.a.
Slottet og en kirke,

Operahuset,

baksiden til den Lille Havfruen

og Aqua Lene.

Etter kanalturen gikk vi litt rundt i København før vi dro til Kongens Have og spilte en variant av dødball og drakk øl. Helt lovlig. I den parken hadde de også gratis offentlig toalett, som faktisk så ganske greit ut.

Etter noen timer i parken var det middag på Jensen Bøfhus før vi dro på Kulørbar. Der var det veldig gøy, men ekstremt varmt, og det hjalp jo ikke akkurat at vi danset store deler av kvelden. Midt på dansegulvet hadde de et lite podium som gruppen min tok hovedansvaret for de første timene. Det var også gratis øl de første to timene, men jeg tok bare to stk. For opptatt med å danse.

På Kulørbar møtte jeg hele TRE andre nordmenn, det var deilig å endelig kunne bruke "serr" igjen og prate uten å tenke noe særlig først. Jeg møtte også en av de danske buddyene som også pratet "Skandinavisk" - en merkelig blanding av norsk og svensk.

I dag var det ordnet slik at man kunne fikse residence permit og CPR-nummer, men siden jeg ikke hadde alle papirene jeg trengte ennå sov jeg heller litt lenger. Dro på skolen for å høre på "Lecture on Danish culture" og så en kort introduksjon til dansk språkkurs. Etterpå var det div guidede turer, men det var ingen som fristet noe særlig, så Youna og jeg droppet det og kjørte til Lyngby og handlet mat.

Jeg var jo nesten ikke hjemme i det hele tatt tirsdag og onsdag, så det er veldig deilig å ha kvelden i dag og bruke på å rydde bort klær og fikse litt bilder og blogge og generelt bare slappe av. Og prøve å få en ordentlig natts søvn.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering