Hverdagsliv +

Lenge siden sist oppdatering nå, jeg er fortsatt i Trondheim og driver fortsatt og studerer. Nå har jeg hatt flere uker med forelesninger og øvingsinnleveringer, og jeg har kommet frem til at fagene jeg har dette semesteret tar mye tid.

I det ene faget, kystteknikk, så er det hovedsakelig de første øvingene som tar lang tid, de blir mindre/lettere. Og det er fint. For det andre faget, elementmetoden i ingeniørvitenskap, tar mye tid. Og det er ikke bare noe jeg merker pga hjerneskaden, det faget er tidskrevende for de fleste.

Det er jo selvfølgelig mulig jeg hadde brukt litt mindre tid på faget om jeg ikke hadde ervervet hjerneskade, tok jo en test i høst som bekreftet at jeg er smart og mentalt oppegående, tenk så smart og mentalt oppegående jeg kanskje var før ulykken. Jeg har mentor pga ulykken, og det er jeg veldig glad for, for det gjør jo arbeidet litt enklere, faget litt mer forståelig og fører til litt mindre tid jeg må bruke bare på å finne ut hva jeg skal gjøre.

Så mye av tiden min går jo med til skolearbeid og forelesninger. Jeg går også på fysiotime 1-2 ganger i uken, også drar jeg på Pirbadet 1-2 ganger i uken. Varierer litt fra uke til uke, men det blir sånn ca trening 3 ganger i uken, og det er jo ganske bra. Spesielt med tanke på at jeg ikke var veldig trent fra før av. Noen uker eller måneder til med denne treningen og plutselig er jeg sterkere enn jeg var før ulykken. Som ikke nødvendigvis er veldig sterk, men det kommer an på hva/hvem man sammenligner det med.

I tillegg til ting relatert til studiet og fysio har jeg også gjort litt sosiale ting. Pappa var på besøk i Trondheim en helg, da var vi på Vitensenteret, Rockheim og NTNU vitenskapsmuseum. En venn hadde bursdagsvors med masse folk før vi dro på Samfundet, ble til det stengte og greier. De hadde ikke alkoholfri vin, så jeg tok en 7Up. Brus på et utested sent fredag kveld, hardcore. Var en veldig hyggelig kveld, da, merket jo på noen at de var mer påvirket enn meg, men ikke sånn at det ble rart/kjipt/irriterende.

Kollektivet hadde vors og nach her for noen uker siden. Ble en del rydding litt utenom det vanlige (sko i kjøleskap, kjeler i skohyller, bestikk i fryseren - flotte gjester...), men selve kvelden ble jo fin. Stort sett.

For 1,5 uke siden var jeg i Oslo, for julegaven min fra Annette og CM (søsteren og broren min) var billett til Melissa Horn-konsert på Sentrum Scene! Så da dro jeg dit med Annette og det var veldig fint og bra og hyggelig. Hun er jo en av favorittene mine, og nå har jeg sett henne live to ganger. Så de siste tre årene, inkludert i år altså, har jeg sett i hvert fall én favoritt: Melissa Horn i 2014, the Killers og Mumford & Sons i 2013, the Killers, Mumford & Sons og Melissa Horn i 2012.

Jeg har også fått deltatt på SAIH-møter igjen, men det er ikke hver uke det passer pga øving og lab. Senest i dag hadde vi vaffelstand på Gløshaugen, det gikk bra.

Jeg er glad for å være tilbake til studiet, tilbake til vanlig hverdag. Med tanke på hvor mye tid jeg bruker på skolerelaterte ting, spesielt sammenlignet med tidligere, så er jeg veldig fornøyd med at jeg "bare" har to fag. Det er jo faktisk bare litt over 5 mnd siden ulykken, i forhold til hvor alvorlig den var så er ikke 5 mnd så veldig lenge.

Kommentarer

  1. Du er flott, sterk og fantastisk!

    SvarSlett
  2. det er du virkelig :)

    SvarSlett
  3. hm.. den anonyme er pappa'en din som ikek helt skjønte hvilken profil han skulle velge...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering