Påskeferien

I år var det sen påskeferie, altså var forelesningene ferdige før ferien, altså ble jeg i Oslo i to uker. Bedrev noe eksamensjobbing den siste uken, så helt ferie ble den ikke.

Tante, onkel og kusinen min var også i Oslo første halvdel av påskeuken, det var hyggelig. Første søndagen hadde pappa bursdag, så da ble det kake til kveldsmat, meget godkjent. På tirsdagen dro vi over grensen, først en tur til Strömstad for å handle på systemet og ta lunsj på Kaffedoppet, så dro vi på Nordby for å handle masse godteri, babyCola, noen klesplagg og litt til.

Jeg er veldig begeistret for babyCola. 

Onsdagen var jeg, sammen med to venninner, en tur innom de utestedene i Oslo jeg har besøkt mest: Rock In og Blue Note. Første gang siden i fjor sommer jeg har vært på utested i Oslo, var jammen på tide. Ble ikke en veldig sen kveld og jeg drakk 7Up og vann, men det var en fin kveld!

I selve påskehelgen var vi oppe på Hytta. Hytta med stor H fordi det er navnet på hytten vår. På en måte. Selve navnet er Bloksbjerg, men jeg har alltid kalt den Hytta. Hytteturen ble bra. Fikk spilt bingo og Lyntogreisen bl.a., sittet i solen og lest, strikket på pingvingensere, tent på noen trekubber.

Det var en fin påskeferie!

Beklageligvis kom krystallsyken tilbake fredagen jeg dro ned til Oslo, den kunne jeg jo klart meg uten, men nå på mandag var jeg hos legen og fikk et ark om egenterapi ved benign posisjonell vertigo, som kort fortalt er en øvelse hvor jeg sitter på sengen, ser til en side og kjapt kaster meg ned på senga til den andre siden. Tenkte å prøve det i dag.

Den andre Oslouken inneholdt bl.a. lunsj hos en venninne, familiebesøk, taco og Ticket to Ride hos søsteren min, samt solarium. Pga arr og sånn så bruker jeg solkrem på høyre skulder, nederst på ryggen og på venstre legg, også bruker jeg et tørkle på hodet. Glemte å ta med tørkle den ene gangen, så da pakket jeg genseren rundt hodet. Så riktig så fint ut.

Jeg sendte også en pakke ned til Australia, den inneholdt 24 pingvingensere.

Nå sist lørdag tok jeg toget opp igjen til Trondheim, tilbake til fysio, mentormøter, psykolog, SAIH og slikt. Jeg har lest ut de fire (evt fem, treern er jo todelt) A Song of Ice and Fire-bøkene jeg har, så nå har jeg begynt å lese Sir Arthur Conan Doyles bøker om Sherlock Holmes. I TV-serien bruker han nikotinplastere og røyker kun en gang i blant, i boken jeg leser nå sprøyter han inn litt kokain når det ikke er noen saker å bruke hjernekapasiteten på. Tenke seg til.

Kommentarer

  1. Ååå, bra valg av nye bøker! Engelsk eller norsk? Jeg har lest alle sammen! Når du er ferdig må du begynne med Agatha Christie :D

    SvarSlett
  2. De er på norsk, for de hadde vi fra før. Har lest flere av Agatha Christie sine, de er bra! Er en del år siden jeg leste i dem, kanskje jeg skal gjøre det igjen i sommerferien

    SvarSlett
  3. Koselig påske :)
    cec

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering