Ferdig med introuken

Ja. Siste dag var altså på fredag. Vi møtte opp klokken ti på biblioteket (jeg var riktignok et par minutter forsinket) og fikk en kort introduksjon til hva vi kunne bruke det til (studering).

Deretter var det en forelesning om gruppearbeid. I følge foreleseren er gruppearbeid skikkelig formelt her, men i følge buddyen min er det bare noen retninger som er mer formelle enn andre. Vi snakker gruppekontrakt og regler og alt mulig.

Etter lunsj fikk vi litt informasjon om studiehverdagen her, vi fikk vite når det er høstferie (jeg har høstferie! hurra!), hvordan karaktersystemet fungerer (det er to strykkarakterer: Fx og F, den ene gir -3 poeng...) og at vi mest sannsynlig kommer til å skrive en rapport eller to eller ti.

Og så var det på tide å gjøre noe gøy. Vi hadde en konkurranse hvor hver gruppe fikk utdelt en rekke spm om DTU og campus, også måtte vi finne svarene, noen av dem ved å løpe/gå rundt på campus. Vi vant ikke, dessverre.

Etter det satte vi oss ut på gresset, det er et lite område ute som er omringet av en bygning. (Det er den bygningen som på kartet er i flere forskjellige farger: http://www.dtu.dk/~/media/DTUdk/Om_DTU/Praktisk%20information/Kort%20over%20DTU/lyngby_kort_dk.ashx)

Der satt vi og tok en øl og pratet og så på alle de nye, danske studentene som nettopp var kommet tilbake fra russeturen sin og nå fortsatte festen. På skolen. Ganske mange av dem var utkledd.

Det var også en DJ der og et øltelt.

Etter et par timer var det middag, før festen fortsatte på et par av barene på skolen. Den største var forbeholdt oss utvekslingsstudenter, de danske førsteårsstudentene fikk den lille i kjelleren. Jeg drakk stort sett trippel vodka red bull, som muligens kan være grunnen til at jeg gikk inn i et vindu i stedet for å gå gjennom døren rett ved siden av, men det kan også skyldes særdeles nøye vaskepersonale.

Det gikk fint, jeg braste jo ikke inn i vinduet, bare dunket nesen litt borti. Det så sikkert veldig morsomt ut, da, i det minste.

I morgen starter forelesningene, det blir spennende. La oss krysse fingrene for at jeg har valgt fag jeg faktisk er kvalifisert nok til å gjennomføre!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering