Sommerjobb

Av diverse grunner (relatert til ulykken) ble det ingen standard sommerjobb på meg i år. Standard sommerjobb som i månedslønn og nødvendig praksis for å få fullført studiet. 

Sommeren har ikke blitt helt arbeidsfri for det! Vi har en hytte, og i sommer har det på denne hytten blitt fikset et vegghjørne utendørs og et nytt kjøkkengulv innendørs. 


Vegghjørnet fikset pappa, broren min og jeg i løpet av en helg. Det gikk bra, ikke veldig slitsomt og krevende. 



Kjøkkenet tok pappa og jeg oss av. Hadde også bærehjelp fra broren min og noen venner av ham den ene dagen (flere meter lange gulvbjelker er veldig tunge, ryggen min fikk vondt fordi den ikke klarte å holde seg rett mens jeg prøvde å bære) og vaske- og ryddehjelp fra mamma en av de siste dagene. 

Vi vasket kjøkkenet, fjernet det gamle gulvet, fjernet deler av et rør, la på nye bjelker, støtter, fuktsperre, undergulv, vindsperre (mus-sperre), isolasjon, selve gulvet, olje og lister. Vi fikset også nytt ovnsrør og gjorde murveggen finere. Og mer. 

Det tok, ikke overraskende, mye lenger tid enn vegghjørnet. Krevde også litt mer krefter. Hadde et par fridager som hjalp, dessuten var det noen ganger jeg bare satt og fjernet mose fra trappen fordi det ikke var noe mer gulvrelatert det passet å gjøre samtidig med det pappa holdt på med. 

Pappa gjorde mesteparten av jobben, ikke så overraskende det heller, det hadde han nok gjort om dette hadde blitt gjort før ulykken også. Muskler og snekkerferdigheter har jeg aldri hatt noe særlig av. Jeg blir riktignok fortere utslitt nå, men det gikk fint. Jeg er klar over det, så jeg passer på å ikke utsette meg for utslittheten så mye. 


I løpet av disse ukene med kjøkkenarbeid har jeg lært meg litt flere verktøynavn. Og funnet på et bedre alternativ til skrutrekker (skrusnurrer, for når man skal ha en skrue inn i planken trekker man den ikke). Usikker på hvor lenge denne nye kunnskapen varer, men men. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering