Vel ankommet

Etter nesten to timers søvn dro pappa og jeg hjemmefra for å ta flyet til Danmark. Som jeg antok var det ikke noe problem å få fylt de fire bagene, så lett var det at treningsjoggegenseren, volum 3 og 4 av A Song of Ice and Fire, stavmikseren og div hårprodukter måtte bli igjen i Oslo. Nespressomaskinen fikk heller ikke bli med (men vi husket jo ikke hvor vi hadde satt den da vi kom ned fra Trondheim uansett).

På flyet var det en skrikende og baby og en fyr som snakket til seg selv, eller resten av verden, og bare ramset opp alle de stygge ordene og uttrykkene han kunne på engelsk, med noen innslag av et annet språk. Muligens fransk, er ikke godt å si. Heldigvis holdt han kjeft mens flyet var i luften, men med en gang vi landet var det på'n igjen. 

I Danmark kjørte vi litt rundt i Lyngby og Gentofte før vi besøkte en jobbvenninne av pappa i Ballerup. Et ekstrarom hos henne var alternativet mitt mens rommet i Gentofte ble satt i stand, men så kunne jeg flytte inn i leiligheten i Gentofte med en gang. Det var veldig greit, for da slapp jeg nemlig å bære inn bagene selv; det kunne jo pappa fikse. 

Men alt er ikke heeelt klart, jeg skal få gardiner, bytte ut den store pulten med et skatoll og få hyller på badet. Flere bilder av rommet kommer derfor senere, men her er et fantastisk fint bilde av senga og hyllen:
Senga er skikkelig myk. 

Ellers er det en veldig fin og lys leilighet, det er to doer her (ingen dokø <33) og jeg slipper å bruke penger på vaskemiddel. Dessuten er det ganske nærme skolen, visstnok i underkant av 10 min med sykkel. Togstasjonen er rett ved, og toget inn til København tar bare 20 min. Det er også en busstasjon i nærheten og et par matbutikker. Jeg bor sammen med en voksen dame som visstnok ikke er hjemme så veldig mye. 

Chill. 

I dag har jeg gått til skolen for å finne ut hvor lang tid jeg bruker bort til der jeg skal møte opp i morgen (litt over en halvtime), så gikk jeg rundt omkring på campus bare for å bekrefte at det er SVÆRT. Med tanke på at jeg har maks to forelesninger hver dag blir det heldigvis begrenset med hvor mye jeg må forflytte meg. 

Timeplanen ser for øvrig slik ut:
Kanskje litt uheldig at jeg begynner 8:00 akkurat på mandagen, men men, føler ikke helt at jeg kan klage. Den er jo symmetrisk. 

Etter turen på DTU gikk jeg til Lyngby storsenter, som ikke tok veldig lang tid. Der spiste jeg en tidlig middag på café før jeg oppdaget Føtex, som er en butikk ala Coop Obs! eller Coop Mega. Noe sånt, jeg handler aldri på Coop Obs! eller Coop Mega. På Føtex hadde de blant annet klær, et stort hjørne med masse vin (<3), duppeditter, hårprodukter, plastbokser og et ganske greit matutvalg. Jeg hamstret kornbarer (sånne minimåltider man kan ta med i vesken) og fant tørrshampoo (satte jo min igjen i Oslo) og litt annet div. Fikk også kjøpt notatblokker, men det var i en annen butikk. 

Deretter fant jeg togstasjonen og tok toget hjem. Togturen tok knappe to minutter, og så var det rundt fem minutter å gå. 

Chill. 

I morgen starter introuken, så får jeg en litt mer utfyllende tur på campus, buddy, student ID, "teambuilding and fun" (hurra...) og middag. 

Kommentarer

  1. Høres spennende ut da =D

    Men du får ikke trives alt får my! vi ska ha dæ heim igjen te Ila ;)

    Klem Tone

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering