Fullført semester

For noen uker siden fikk jeg karakterene i fagene jeg tok dette semesteret. Jeg bestod begge to! I kystteknikk fikk jeg D. Det var ikke nødvendigvis veldig vanskelig pensum, men det var mye pensum.

I elementmetoden i ingeniørvitenskap, derimot, fikk jeg B! B-er har jeg ikke mange av, så når jeg først får det blir jeg alltid veldig glad, men at jeg, dette spesielle semesteret, klarte å få B i et relativt vanskelig/krevende fag... Det er jeg veldig glad for. Hyggelig å få bekreftet at jeg selv med ervervet hjerneskade kan klare å komme meg i gjennom sivilingeniørstudiet.

Til høsten skal jeg prøve fire fag. Dette semesteret hadde jeg kun to fag, men veldig mye av tiden min gikk med til studiene for det. Neste semester kommer jeg til å fortsette å bruke masse tid på studiene, men utgangspunktet i begynnelsen av høstsemesteret (i forhold til hvor frisk hjernen er) kommer til å være bedre enn i vårsemesteret.

- Hukommelsen er fremdeles ikke helt tipp-topp, men den er bedre enn for et halvt år siden.
- Konsentrasjonen er bedre, men jeg pleier fortsatt å sette på sangfri/instrumental musikk når jeg skal lese eller jobbe med noe. Musikk med synging er forstyrrende og mer slitsomt. Folk som prater i rommet ved siden av er også forstyrrende og slitsomt.
- Å være flere timer lenger oppe enn vanlig i sosial sammenheng gjør meg fortsatt sliten, men mindre sliten enn tidligere i år.
- Lenge siden sist jeg kom borti noe som jeg visste at jeg visste, jeg bare hadde ikke tilgang til den kunnskapen (kunnskapen hadde gjemt seg i et lite rom i hjernen).

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

To år

Semesterstart

Oppdatering